Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
281 postów 4412 komentarzy

cyborg

cyborg - Laserem w mrok - z innej niż myślisz pozycji.

Wierzenia i mity smoleńskie - bezawaryjny samolot

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Najwcześniejsza informacja dotyczącą tragedii w Smoleńsku brzmiała: samolot był sprawny. Jeszcze nie było wiadomo co się właściwie stało, czy ktoś przeżył, wiadomo było : samolot był sprawny.

We wszystkich mediach informacje o katastrofie zdominowały niemal w całości serwisy informacyjne. Nie tylko polskie - doniesienia podawały na czołowych miejscach również serwisy zagraniczne. W kolejnych dniach głównym źródłem wiedzy o katastrofie była telewizja, a ta bębniła : "samolot był sprawny" ! Obrażało to inteligencję słuchających, ale próbowaliśmy tłumaczyć to sobie pewnym skrótem myślowym : piloci nie meldowali o jakichkolwiek usterkach będąc cały czas w kontakcie radiowym. Bardzo nieszczęśliwy i kategoryczny ten zamiennik, jeszcze bardziej kategorycznie wykluczano zamach. Zajmijmy się stanem technicznym samolotu. 

Samoloty są szczególnie dokładnie kontrolowane przed lotem, a mimo to PFL-101 wykonał kilka lotów z Vipami (w trybie Head ! ) z niesprawnym wskaźnikiem ciśnienia oleju jednego z silników ! Wikipedia podaje 11 poważnych usterek w okresie od remontu do tragedii. Poważnych. W sumie wszystkich awarii na tym samolocie od 23 grudnia 2009 r. do 10 kwietnia 2010 roku było aż 29, o czym można przeczytać w Załączniku 4.4 do raportu Millera. Szereg usterek dotyczyło autopilota. Oto przykłady dotyczące autopilota :

• 22.01.2010 r. (O). W SI SAMANTA w „Historii uszkodzeń statku powietrznego” z dnia 22.01.2010 r. dokonano wpisu o wykryciu przez personel latający uszkodzenia podczas uruchamiania urządzenia SP przed lotem:
 „Brak sygnalizacji sprawności ABSU na pulpicie PPN-13. Przyczyna – uszkodzenie wewnętrzne mechanizmu sterowania RA-56W1 w kanale przechylenia – zanieczyszczone płynem hydraulicznym złącza agregatu, zwarcia wewnętrzne.Podczas identyfikacji niesprawnego zapisu ABSU stwierdzono uszkodzenie agregatu sterującego wychyleniem steru wysokości (RA-56 pierwszy podkanał).

• 25.01.2010 r. (O). W SI SAMANTA w „Historii uszkodzeń statku powietrznego” z dnia 25.01.2010 r. dokonano wpisu o wykryciu przez personel bezpośredniej obsługi uszkodzenia podczas wykonywania innych prac:
 „Brak sygnalizacji sprawności ABSU”. Przyczyna – uszkodzenie wewnętrzne bloku BU-65 spowodowane zwarciem w mechanizmie sterowania RA-56W1.

 • 08.02.2010 r. przed startem samolotu załoga stwierdziła brak możliwości wyświetlenia na pulpicie PPN-13
 zielonej lampki »ABSU SPRAWNY«. Podczas identyfikacji niesprawności stwierdzono uszkodzenie I podkanału w kanale przechylenia ABSU. Po analizie usterki stwierdzono nieprawność bloku BU-65”. 17.03.2010 r. zrealizowano reklamację poprzez dostarczenie innego bloku”. Podkomisja techniczna stwierdziła rozbieżność pomiędzy zapisami w dokumentacji odnośnie do daty jej zaistnienia, kto z personelu dokonał jej wykrycia.
Z informacji uzyskanych od personelu 36 splt wynika, że „Blok UNP nr 410 był blokiem po remoncie przysłanym do JW 2139 pod koniec lutego 2010 przez zakład remontowy AVIACOR z m. Samara. Zabudowany blok był na gwarancji po wykonanym remoncie, co było powodem jego zabudowy w celu dalszej eksploatacji”.)
Reklamacja została zrealizowana poprzez dostarczenie innego bloku niż został wysłany do reklamacji”. 

Od jakości tych napraw zależały ostatnie minuty, sekundy lotu. Schodzili na "decyzyjną" w trybie automatycznym. Odejść na drugi krąg planowali też w automacie. Wymontowanie radiostacji alarmowej zdumiewa na równi z nieautoryzowaną zmianą konfiguracji salonki.

Komu i do czego potrzebny był mit : " samolot do momentu uderzenia w drzewo był całkowicie sprawny" ??!Czy zrzucając całą winę na pilotów i na siłę mitologizując sprawność samolotu starano się uniemożliwić lub odsunąć w czasie badanie wraku? 

Na potrzebę tego odcinka dokonałem pewnych założeń :

• W Smoleńsku lądował faktycznie PFL-101

• Dane ze skrzynek są prawdziwe (wiem że nie !)

 
 

Warto przeczytać :

//martynka78.salon24.pl/490068,historia-pewnego-samolotu-czyli-29-awarii

//www.naszdziennik.pl/wp/25232,ze-wskazaniem-na-automat.html

 

 

KOMENTARZE

  • @
    hej, no właśnie też mi się to rzuciło w uszy, że zaraz tak sztucznie rozdmuchiawli , że samolot był sprawny...jakby automatycznie chcieli rozgłosić że wina leży po stronie pilotów...a póżniej były esemesy i tak dalej i tak dalej...pozdrawiam niepoprawnie
  • W mojej ocenie, na pewno należy odrzucić maskirowkę
    Żadna z rodzin nie zgłąsza, że ich najbliżsi ofiary tej katastrofy nie spędzili ostatniej nocy życia tam, gdzie mieli spędzać. Co czyni maskirowkę teorią wyssaną z palca.
    Wszelkie teorie Macierewicza spełzły na manowcach, ani sztuczna mgła, ani rakieta, co miała uderzyć w samolot ani wybuchy, bo przeczy nim wiele dowodów, w tym stan ofiar, których ekshumację przeprowadzono.
    Na pewno uważam, że sprawy sprawności technicznej samolotu 101 nie wyjaśniono, bo nikt tak na prawdę się temu nie przyjrzał. Jak twierdzi autor, tak było w moim odczuciu, od razu założono, że samolot był sprawny, choć badano na 102 zachowanie samolotu w warunkach decyzji odejścia na drugi krąg przy aktywnym automatycznym pilocie.
    Nie są mi znane wyniki jakie uzyskani na 102, nigdzie nie znalazłem wiarygodnych danych.
    ZM nie miał na to szans, bo nie ma dostępu do danych ani ekspertów, bo w tym zespole jak na razie potwierdzono w zasadzie tylko jedną osobę, która ma jakiekolwiek pojęcie o lotnictwie.
  • @trybeus 20:31:25
    Pamietam trawę, żywopłot, którego wiosenny stan oglądałem.
    Pamiętam prawie słowo w słowo co wrzeszczał do telefonu rozochocony
    ex-ubek parę posesji dalej, pamiętam jak wystartowałem do domu by
    włączyć nagrywanie na jednym kanale (TVN) i oglądać TVPinfo.
    Odebrałem telefon od syna. Uzgodniłem ze on bierze Polsat. Już w pierwszej rozmowie w męskich słowach określiliśmy nasze zdumienie komunikatami.
  • @Zawisza Niebieski 20:35:16
    Teoria maskirowki, jak wiele innych, nie była autorstwa Macierewicza.
    Obalenie tysiąca hipotez nie czyni badziej prawdopodobną hipotezy zespołu
    Millera. Natomiast pokazanie alternatywnego wyjaśnienia dla dowodu
    użytego w raporcie, stawia ten dowód pod znakiem zapytania.
    Tak działa adwokat diabła. Ma podważać.
    To komisja badająca wypadek lotniczy musi mieć do dyspozycji lotników
    z doświadczeniem. Oblot lotniska wraz z zaufanym pilotem, oblot na okoliczność użycia przycisku odejścia.
    W ekipie diabła powinni być maniacy dogłębnie sprawdzający, próbujacy
    obalić wszelkie ustalenia komisji. To zdrowy układ ! Sprawdzony przez wieki
    w procesach kanonizacyjnych a potem w dobrych zespołach projektowych i prawdziwych śledztwach.
  • @cyborg
    Zamiast tworzyć kolejne hipotezy należałoby zrobić to co zainaugurowałeś. Zebrać wszelkie wątpliwości i sprzeczności. Nie jako podkładkę pod kolejną hipotezę lecz jako problemy do wyjaśnienia.
    Społeczeństwu trudno się przebić przez szum informacyjny. A na konto Macierewicza idą- jak widać z komentarzy- nawet teorie, które zwalcza.
  • @cyborg 21:35:32
    Jak najbardziej teoria maskirowki nie jest teorią Macierewicza, nigdy tego nie twierdziłem, ale ponieważ Macierewicz jest bliski rodzinom ofiar związanych z PiS jestem całkowicie przekonany że to teoria wyssana z palca, bo gdyby miała choć minimalne podstawy Macierewicz by ją lansował.
    Nie twierdzę również, że obalenie tysiąca różnych teorii tworzonych przez domorosłych ekspertów, jak choćby teoria ogromnego magnesu, co miał ściągać samolot ze stopów lekkich czy też teoria helu.
    Twierdzi Pan, że "Natomiast pokazanie alternatywnego wyjaśnienia dla dowodu użytego w raporcie, stawia ten dowód pod znakiem zapytania." otóż nie, podanie racjonalnych dowodów zaprzeczających teorii rzeczywiście stawia dowód pod znakiem zapytania, jak twierdzenie o wybuchach zostało zaprzeczone wynikami ekshumacji oraz brakiem odgłosu wybuchu w zapisie odgłosów w kokpicie.
    Z pewnością lotnikami z odpowiednim doświadczeniem dysponuje zespół Laska, nie Macierewicza, sam Lasek ma uprawnienia pilota doświadczalnego.
    Jak najbardziej, metoda adwokata diabła, wprowadzona po kanonizacji dość kontrowersyjnego duchownego, który dziś jest nam patronem Polski ma tu sens i sam się pod tym podpiszę. Bezsprzecznie widać tu obronę interesów zakładów remontowych w Rosji, czyli przyjęcie jako aksjomat sprawność remontowanego przez nich samolotu. Tego nie wolno było zrobić. Ale wynika to z całkowicie błędnej decyzji Donalda Tuska rozważania tej katastrofy jako katastrofy samolotu cywilnego a nie wojskowego, co czyni z nas petenta u klamki Rosjan.
    Bezsprzecznie z kilku Pana wpisów dotyczących tej katastrofy (nie zamachu, bo w mojej ocenie nic na razie na to nie wskazuje) ten wpis dotyka sedna moich wątpliwości. Wczuwając się w sytuację pilotów, czyli mówiąc tak jak ja bym to uczynił mając tę sytuację, jaka wytworzyła się w locie do Gruzji, oraz na podstawie wskazówek pilotów Jaka podszedł bym bardzo ostrożnie na 100 m, ich ścieżka schodzenia nie była ostrożna, i przeleciał nad lotniskiem, by wylądować lub udowodnić, że nie da się tego dokonać.
    Choć jestem przekonany, że gdyby nie wydarzenia w Gruzji nie miały miejsca, jedynym rozwiązaniem, przy tej liście pasażerów (wszystkich najważniejszych dla administracji i historii Polski, których koniecznie musiała zabrać Kancelaria Prezydenta, łamiąc wszelkie zasady bezpieczeństwa) byłoby oczekiwanie, kołowanie nad lotniskiem, właśnie te 4 albo i więcej przelotów by odczekać na poprawę warunków i w razie gdyby tego nie zgłoszono odlot na lotnisko zapasowe, które piloci mieli wyznaczone i nie musieli pytać Kazany "Pan prezydent nie podjął jeszcze decyzji". Decyzja w 100% leżała w dokumentach które Protasiuk otrzymał przed wylotem oraz jego, nikogo innego decyzji. On był pierwszym po Bogu.
    Dla mnie, żadna z dotychczasowych wersji nie wyjaśnia, a przynajmniej nie powinna zamykać śledztwa. Od dłuższego czasu oglądam filmy z badania wypadków lotniczych by porównać to z tą katastrofą i stwierdzam, że temu śledztwu daleko do standardów międzynarodowych.
  • Samolot Nie Był Sprawny.
    1. Dwa dni wczesniej , bodajże, podczas powrotu z Pragi samolot TU-
    101 zderzył się z bocianem(?). Uszkodzenie osłony kabiny ( antena ,
    radar,cośtam) zostało naprawione przez założenie łaty,zaszpachlowanie
    i pomalowanie.
    2.W przeddzień wylotu dokonywano naprawy urządzeń technicznych -
    radionawigacyjnych(?) w sekcji technicznej (ogonie) oraz usiłowano
    naprawić uszkodzenie wentylacji-klimatyzacji .Uszkodzeniwe Nie Zosta
    -ło naprawione.
    10.IV. samolot wyleciał z Niesprawną Instalacją wentylacji !!!

    Instalacja wentylacji zaczyna się w sekcji technicznej -w nawiewie
    w stateczniku ( ogonie), przebiega wzdłuż kadłuba do lewego skrzydła
    (tam zdaje się jest "klimatyzator") w śródpłaciu , gdzie w/g ekspertów
    nastąpił "wybuch" To miejsce jest wyjątkowo "zniszczone" jeśli wierzyć
    zdjęciom i sasiaduje ze zbiornikami paliwa.
    W kabinie samolotu w/g ekspertów na miejscu zdarzenia znaleziono
    Dokumenty - książki pokładowe Obu samolotów - TU 101/102.

    Skrzynka (czarna) najważniejsza ,rejestrująca oprócz parametrów także
    i rozmowy na polkładzie została znaleziona "w bramie" lotniska przez
    reportera zwanego Moonwalkerem, pana Śliwińskiego -Wiśniewskiego.
    Jeśli był to Nieszczęsliwy wypadek należy uznać stan"czarnych skrzynek"
    jako dopust Boży i wyjątkowo niespotykany zbieg okoliczności ,przyjąć i weryfikować ich Dane na ile to mozliwe.
    Jeśli był zamach nalezy uznać że wyjątkowe odkrycie wyjątkowej czarnej skrzynki w wyjątkowym miejscu jest wyjatkowym zbiegiem okoliczności i nie można wykluczyć jej fałszerstwa.

    Tak sobie myślę....
  • Dodam:
    W bliżej nie okreslonym czzasie dokonano wskutek bliżej nieznanych rozkazów przebudowy Salonki przez blizej nieokreslony zespół techniczny w celu zmiane konfiguracji siedzeń pasażerów.
    Do samolotu( luku bagażowego ? mozna mniemać) załadowano kilkaset kilogramów( 2t) tzw. Apteczki ,umożliwiającej skuteczne leczenie maszyny w przypadku awarii)
    Przed samym wylotem do luku bagażowego załadowano kartony(?) z
    materiałami reklamowymi ,Bannery,Buzzery,Bajery blizej nieokreślone na "B"
    tyle pamiętam!
  • @Iza 22:59:12
    Poseł Brudziński dostawał gotowce, po konsultacjach prawniczych,
    pozwów o wskazanie odpowiedzialnych niedopełnienia obowiązków.
    Brak woli ! A to :"na ten moment" było niewygodne ; " to by trzeba kompleksowo" ; "to by wymagało decyzji Prezesa", a to : " pracujemy nad
    tym".
  • @Zawisza Niebieski 23:37:53
    Jeżeli ktoś zginie zabity drzwiami od sławojki, w wyniku wybuchu metanu to:
    - nie będzie miał na sobie śladów wybuchu (termicznych)
    - nie będzie "efektu motyla" bo nie zadziałała na niego fala ciśnienia
    - stan zwłok typowy dla wypadku komunikacyjnego ; rozpędził się i trafił
    na drzwi !
    Ergo :
    Brak śladu wybuchu nie dowodzi braku wybuchu, dowodzi braku śladu.
    Nie jest to śmieszne ! W przypadku gdy ewidentnie udowodnimy że wybuch
    był, brak śladu może być przesłanką do podejrzenia o usuwaniu śladów.
    Co do reszty Twojej wypowiedzi :
    Przypomina ona rady babci . Lataj powoli i blisko ziemi, wnuczku !
    ...// ich ścieżka schodzenia nie była ostrożna //...
    takiego czegoś nie ma ! jest optymalna ścieżka po której jesteś sprowadzany przez człowieka któremu musisz ufać, i UFASZ !
    "Wiszenie" nad lotniskiem ?! Normalka. Lot turystyczny połączony z oglądaniem panoramy miasta. Byłby zakazany gdyby czymś groził.
    Oczekiwanie na kolejkę lub przebłysk pogody na kręgu jest zalecane ze względu na paliwo. Odlot na inne lotnisko może postawić w sytuacji przymusowej.
    ...// temu śledztwu daleko do standardów międzynarodowych. //...
    pełna zgoda ! Powiem więcej : to śledztwo będzie przykładem negatywnym !
    Jedna uwaga : rozdzieliłbym śledztwo od dochodzenia do przyczyn
    i PRZEBIEGU wypadku.
  • @koniecPOLSKI 01:09:31
    ad 1 . Tak zapomniałem ! Nawet w wikipedii jest opisana nieautoryzowana
    naprawa osłony radaru. Jest równiez w załączniku 4, z wyraźną adnotacja
    że nie miaało to wpływu. (jednak oddaje klimat!).
    Taaa... ta klimatyzacja to moje drzwi od sławojki.
    Cały problem dochodzenia polega na tym że dowody nie są "sterylne",
    były przemieszczane, mieszane zwalone na kupę.
  • @Cyborg
    Jako, tak jak ty, inżynierowi, w pierwszych chwilach po wypadku przszła na myśl usterka techniczna, ewentualnie sabotaż.
    Potem się tylko utwierdzałem, jak widziałem jak szybko Rosjanie sprzątają i tną samolot na kawałki. To było ewidentne zacieranie śladów.
    Pytanie - tylko śladów czego?

    Często w mojej pracy, przy awariach, dokonujemy, na zachodzie już standardowej, "root case analisis", czyli poszukiwanie pra-przyczyny awarii. Często nawet może to być jedna poluzowana śrubka.

    Piszesz - były awarie przed katastrofą. Wniosek - maszyna mogła nie być w pełni sprawna.
    Awarie mają to do siebie, że proces rozwija się lawinowo. Jeden zerwany przewód, może powodować zwarcie i unieruchomienie witalnego podzespołu. Nie raz miałem z tym do czynienia. Ba... setki razy.

    To w moich oczach jak najbardziej prawdopodobna hipoteza - uszkodzenie, zablokowanie newralgicznego zespołu (steru wysokości? , generatora? , awioniki? , hydrauliki?).

    ...................

    Jakieś 20 lat temu, na podejściu do Kanału Sueskiego, gdy statek wykonywał rotację, przy pełnym wychyleniu steru w lewo i to przy dużej szybkości, ster uległ zablokowaniu w tej krańcowej pozycji. Minuty dzieliły statek od wyrżnięcia w brzeg. Winny był malutki zawór elektromagnetyczny (solenoid), który się zawiesił z powodu zanieczyszczeń płynu hydraulicznego. Drobiazg, a tragedia wisiała na włosku.
  • @jazgdyni 08:47:44
    Witam. Nie jestem inżynierem, tylko technikiem elektronikiem i moja praca polega głównie na mysleniu!!! Te dyskusje o stanie samolotu i pilotowaniu tego TU-154 M to jest bicie piany i zastanawia mnie, dlaczego ZM bada cały czas sprawe ew. zamachu, bo ten samolot NIE ROZBIŁ SIĘ W SMOLEŃSKU!!! Dowód podstawowy to brak rowu, który musiałby powstać, gdyby 90-tonowy samolot uderzył w ziemię!!! Nie było w historii katastrof lotniczych przypadku, aby samolot spadł z 20-30 m i rozwalił się na 10000000 kawałków oraz było 100% ofiar!!! Gdzie są zdjęcia i filmy z wylotu tego samolotu??? Dlaczego Zakrzeński został wyrwany 2 godziny wcześniej z domu i usłyszał, ze paly zostały zmienione? Auto pani Indeckiej , szefowej adwokatury, zostało znalezione na parkingu marketu, ok 50 km od Warszawy , a powinno stać na parkingu lotniska? Tych pytań jest duzo i wskazują one, ze to była RUSKA MASKIROWKA i polecam po raz kolejny google i :"zamach warszawski". Także akrykuły inż. Cierpisza i p. Dakowskiego dają dużo do myslenia!!! Co się działo ze ś.w.p prezydentem L. Kaczyńskiem od 8.10.2010 r??? Miał być na Litwie a potem w Czechach!!! Zawisza Niebieski niech sonie zmieni nick na Pokrętny, bo jego teksty są właśnie takie!
  • @zibi 09:21:19
    To są wszystko pytania i hipotezy.
    Tutaj zajmujemy się faktami i ewidentnymi kłamstwami.
  • @jazgdyni 08:47:44
    Coś od Kulalisa zainteresowań : na pchaczach ster się blokował za przyczyną
    maleńkiego czeskiego MAA 502 (wzmacniacza operacyjnego).
    Zamawiany Texas Ins. otrzymywany ukł. warszawski.
    Ale wrcając do tematu : awaria może być indukowana wieloma czynnikami,
    lub splotem czynników. Można sprowokować wypadek w przyszłości.
    Jeżeli obiektem jest samolot rządowy, vipowski to nie ma znaczenia czy
    na pokładzie będzie prezydent ze świtą, czy premier z inną.
    Tego cwane gapy nie brały pod uwagę ? A może po świecie chodzi zamachowiec któremu było "ganc rawno" ?! I się śmieje.
  • @cyborg 09:41:00
    Pracowałem na tych wzmacniaczach operacyjnych. Były byle jakie.

    Na statkach strasznie mi leciały twarde dyski. Rozmawiałem z producentem sprzętu (Kongsbergiem). klasyczne, standardowe HDD nie wytrzymywały klimatu, wstrząsów i wibracji. Wniosek był wówczas tylko jeden - przejście na dyski wersji Military.
    A teraz Kongsberg przeszedł na pamięci masowe Solid State, bez części ruchomych i wreszcie jest spokój.

    Jeżeli ruskie w samolotach montowały seryjne, cywilne elementy i podzespoły to groza.
    Podobnie, jak marne baterie litowe w Dreamlinerach.
  • @jazgdyni 09:54:11
    Zjadło ! Dobra, od nowa:
    Japończycy ukryli fakt że ich produkcji akumulatory są wadliwe.
    Nie wiem czy z patriotyzmu , potraktowali tę sprawę jako wewnętrzną.
    Nowe partie były "podzlecone", udawały stare a były poprawione.
    Teraz bądź mądry : jakie masz na pokładzie, jakie ma serwisant.
  • @cyborg 09:41:00
    Skąd to wiesz? Pzdr!
  • @jazgdyni 08:47:44
    Będąc w Zatoce Perskiej, nadzorowałem remont maszyny sterowej tankowca który dopiero co wyszedł w dziewiczy rejs z Korei Płd. po paliwo do Zatoki Perskiej. Główny mechanik Norweg wezwał serwis, z Goltensa, ponieważ Stocznia się zgodziła, wyszło taniej niż gdyby mieli wysyłać swoich, ponieważ w nowej maszynie sterowej pojawił się bardzo czarny olej, maszyna się blokowała. Okazało się po otwarciu cylindrów, że olej był zanieczyszczony grafitem wypłukiwanym z cylindrów, a sam cylinder był pełen głębokich wżerów, taka była to jakość żeliwa użyta do produkcji siłowników. Wżery uzupełniliśmy specjalną masą i wyszlifowaliśmy maszynką do szlifowania cylindrów, z zastrzeżeniem, że po dwu miesiącach olej zrobi to samo w innym miejscu. Armator zmuszony był kupić nową maszynę w Europie, przywieźć do Dubaju, gdzie my ją montowaliśmy. Kłania się brak dostępu do nowych technologii u Koreańczyków, pokłady po roku z wżerami, śruby na pokładach przerdzewiałe, etc...etc.. No a kadłuby statków z Chin to była dopiero tragedia, spawy winogrona położone byłe jak, brak pokładników, wręg, denników, przy załadunku kadłub się deformował, wyginał i statek szedł na złom!!! Pzdr!
  • @Kula Lis 11:13:38
    Kolega z sąsiedniego stołu na Politechnice Szcz. w ramach awansu społecznego poszedł naprawiać sprzęt w Żegludze Szczecińskiej.
    Siłą rzeczy podrzucał tematy do "śledztwa".
  • ALL...Zibi ! Słusznie ani chybi.
    Oto motto - Wszelkich Smoleńskich Komisji do...:

    " Nie jestem inżynierem, tylko technikiem elektronikiem i moja praca polega głównie na myśleniu !!! Te dyskusje o stanie samolotu i pilotowaniu tego TU-154 M to jest bicie piany..."

    ZAWISZA, jako NadInżynier ,Wybitny fachowiec od "niszczenia konstrukcji" jest Proszony o wyjaśnienie, chętnie z "Wyliczeniem" jeśli można( masa x przyśpieszenie , droga, czas , cośtam,cośtam= Energia potrzebna do zniszczenia konstrukcji oraz wyjaśni mechanizm tego Zjawiska zwanego CUDEM ! ( jak leciało to walnęło , jak walnęło się wygieło, dalej leciało to się złamało..itd. do kompletnego rozpylenia.)
    Mianowicie; Co się stało z kadłubem samolotu , pal licho pasażerów, który lecąc z prędkością "opadania" t.j blisko 170km/h ,rozleciał się na tysiące odłamków różnej wielkości (niektóre powbijały się w ..) na przestrzeni (drodze) ok.kolometra, a WYBUCHU nie było!
    Zapraszam do dyskusji ,całe grono, sami swoi, tak że Prosimy śmiało
    i Szczerze , bez obaw kompromitacji .
    Kula Lis jako Najwyższy rangą, poprowadzi a nawet może ogłosi Konkurs
    na Wypowiedź Roku ! a Ja zastanowię się i może ufunduję Nagrodę ...
    tzn. Poproszę Redaktora Naczelnego Całego..
    .Zapraszamy !
  • @cyborg 12:17:41
    Wiesz jak bardzo ważny jest ster na śródlądziu, na morzu jest miejsce i czas na reakcję na blokadę, na rzekach go nie ma. Pzdr!
  • @Kula Lis 11:30:18
    Kupiłem malutką siekierkę z Biedronki. Miała być do ogrodu, do niepoważnych zajęć. Na szczęście ani razu nie użyłem. Zaraz jak przyjeczałem do domu, upadła mi, i się stłukła ! To nawet nie było żeliwo !
    Mogłem komuś zrobić krzywdę.
  • @Dodam!
    Ważne! "A Śladu Nie zostawił ,nie licząc "zadrapań" w bagnistym gruncie ,jak chłop pługiem"
  • @cyborg 09:41:00
    ..a Ja kiedyś jak było w modzie strzelałem sobie z karbidu. Tylko wziąłem jakąś puszkę "zakręcaną" i Dobrze zakręciłem. Jak Pier....to wyglądało mniej więcej jak w smoleńskim lasku tylko w skali oczywiście mniejszej.
    Autorze ,Czy mógłbyś przełożyć tytułową fotkę do Artykułu, zapiszę sobie w PDFie , nie że mi się wyjątkowo podoba, ale coś wyjątkwo przypomina..............
  • @cyborg 12:28:25
    Takie przehartowane dwuteowniki przychodziły do ZA Kędzierzyn z sowietów, uderzenie młotkiem i pękały wzdłuż, a reklamacji nie było, tylko partia na złom i do huty na przetop. Widły które się wyginały, a stare poniemieckie były jak kamerton, dźwięczały, mógłbym wymieniać i wymieniać z jakimi bublami miałem w swym zawodowym życiu. Nie tylko w Polsce, jak i w Zatoce, szczególnie wyroby hinduskie i chińskie. Pzdr!
  • @Kula Lis 11:30:18
    Chiński statek, który budowałem w Szanghaju, po pierwszej dziewiczej podróży do Europy, był taki, że na zewnątrz kadłuba mozna było zobaczyć wszystkie wręgi. Taka to była blacha.

    A Koreańczycy potrafią tylko montować i składać. I to trzeba im dobrze patrzeć na ręce.

    Ruskich produktów po prostu nie znam. Są jakieś coś warte?

    Ile TU się rozwaliło?
  • @koniecPOLSKI 12:45:59
    Zdjęcie na "jedynce" dodała redakcja.
    Obrazek mojego autorstwa rozpoczyna tekst, jest kolażem z wielu zdjęć
    i planów lotniczych. Pomysł i rękę z lupą ukradłem ze znanego obrazka :
    prawda " truth" składa się z mikroskopijnych kłamstw "lies" widocznych
    pod lupą. Czy o ten obrazek Ci chodzi ?
  • @Kula Lis 13:00:04
    Awarie ,Awarie. W ostatnich miesiącach ,tygodniach przed katastrofą zostały wykryte i usunięte liczne Awarie w TU 101.
    Jako SuperIntendent ,Kulalisku ,co sadzisz o Załodze która "wykrywała"
    natychmiast usterki i NATYCHMIAST je Usuwała ?
    Ja Nic o Samolocie i usterkach ale o Załodze ,że każdy chciałby mieć Taką Załogę !
    O usterkach ; że wyjątkowy zbieg wyjątkowych Okoliczności w wyjątkowym czasie ,co nie jest Przypadkiem bo w takowe Nie Wierzę!
  • @koniecPOLSKI 13:11:46
    Załoga mogła tylko zasygnalizować usterki obsłudze naziemnej, to oni je usuwają, ponieważ załoga nie posiada na pokładzie sprzętu do ich usuwania, a nawet wiedzy w usuwaniu, przykładem słynny już kpt. Wrona, który nawet nie wiedział, że jego samolot ma 3 systemy opuszczania podwozia, czyli hydrauliczny, elektryczny i mechaniczny - linka z uchwytem przy fotelu kapitana, nie miał pojęcia o bezpiecznikach, jak i reszta załogi. Oni to tylko furmani niestety. Wśród nich jak wszędzie są miernoty, średni, dobrzy i asy..
  • @jazgdyni 13:03:17
    ...//Ruskich produktów po prostu nie znam. Są jakieś coś warte?//...
    Są ! Łopaty. Kiedyś celowo sprowadziliśmy (sp. studencka) łopaty będące uboczną produkcją zakładu radzieckiego identyfikującego się tylko numerem. Przyczyną zakupu był tytan z którego zostały wykonane.
    Oscyloskopy obłędnie tanie i zupełnie dobre. Udało im się opracować diodę
    zenera o praktycznie zerowym współczynniku temperaturowym, bijące na głowę ceną i jakością wyrób zachodni (lata 70-80). Niestety często łączyli
    niezwykle precyzyjnie wykonany i zestrojony "rdzeń" ustrojstwa z kompletnie tandetnie wykonanymi dodatkami, psującymi całość.
  • @cyborg 13:33:08
    Tak, oscyloskopy znałem. Były niezłe... oprócz: były niezwykle ciężkie i wykończone tylko z przodu. Z tyłu była rżnięta, zardzewiała blacha.

    Dobre oczywiście (i znane wśród melomanów) są lampy, triody, wykradzione z MIGów, najlepsze do wzmacniaczy hi-end.

    Ale chodzi mi o to, nie co im się czasem uda, tylko produkt powszechny.
  • @cyborg 13:03:43
    Nie, zdjęć tyle widziałem, ale to co redakcja. Pogadam z redaktorem Całymbiałym bo jak patrzę Coś mi do głowy Przychodzi i Nie wiem czy o to chodzi...
    Pzdr.
  • @ ZAWISZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
    a tu Nic! Słuchajcie,patrzcie - Cisza!
  • @Kula Lis 13:30:58
    Otóż TO !.Niezwłocznie WYKRYWAŁA! i.. Sygnalizowała!
    Nie jakieś tam "dokręcanie śrubki" przez Pilota Samolota! Nie do pomyślenia.
  • @koniecPOLSKI 13:58:06
    Obejrzyj filmy wiele zrozumiesz. http://wpolityce.pl/wydarzenia/63988-tylko-u-nas-list-dr-grzegorza-szuladzinskiego-nikomu-sie-nie-udalo-podwazyc-tez-mojego-raportu-debata-dotyczaca-przyczyn-katastrofy-toczy-sie-na-warunkach-wygodnych-dla-rzadu
  • @koniecPOLSKI 13:58:06
    1. Jak kadłub się łamie, gdy upada na grunt AIRCRAFT FUSELAGE DROPPING 20 meters/sec ON SEMI-SOFT GROUND http://www.savetubevideo.com/?v=rblbdpfavkw , 2. To samo, ale do góry kołami FUSELAGE INVERTED DROP AT 20 meters/sec ON SEMI-SOFT GROUND http://www.savetubevideo.com/?v=KS_ntcNf6lQ ,
    3. Jak się skorupa kadłuba rozwiera pod wpływem wybuchu. EXPLOSIVE BURSTING OF AIRCRAFT FUSELAGE http://www.savetubevideo.com/?v=v3pwlXe76zM Nie przypuszczam, by miliony to chciały oglądać, ale można oczekiwać, że tysiące widzów się znajdzie. W końcu jest to symulacja oparta na analizie technicznej, nie na jakichś sztuczkach kinematograficznych.

    A ilu to dotychczas obejrzało? Prawie nikt...

    Szkoda, bo to wynik ciężkiej pracy, a w dodatku tych symulacji będzie więcej.
  • @koniecPOLSKI 13:46:41
    Sprawa różnego kształtu luków "instrumentowych" (słabo widoczny na
    dziobie) już była ! Fotografowie też robili nieładne numery, mając dobre zdjęcie zmieniali 101 na 102 i odwrotnie. Wyszło to właśnie przy okazji różnic w budowie i malowaniu.
  • @cyborg 14:24:39
    Oglądałem w transmisji z "Uroczystości katyńskich" całe przedstawienie
    tej tragikomedii . Od samego poczatku ,mam wrażenie , wychodziły pewne niedociągnięcia na wskutek ,tak myślę, że "Niedouczony" pilot Protasiuk zrobił kawał ,poleciał dalej niż skończyła się taśma i wylądował nie tam gdzie trzeba,ale to moja Teoria jak mówi ZAWISZA..
    ZAWISZA.. Co z NIM? Cisza?
    To wprawiło w popłoch całe towarzystwo ,że nie mogli się połapać sami jakim samolotem leciał Prezydent.Jak się "połapali" to gość Programu się "rozpłakał" a TEDLA poleciała szukać "czarnego" swetra ,niby na tą uroczystość.Szukali Knyza ale nie znalezli..Przedstawienie z czerwonymi trumnami utwierdziło mnie Ostatecznie w przekonaniach że to tylko PRZEDSTAWIENIE. Potem filmik Koli aż "głowa Boli" bo zrobili Idiotów z całej Polski która całymi nocami wsłuchiwała się w Nagrania; "Ni Huja!"
    No i rzeczywiście " Ni H..!"Polaczki ! Ni H..!
    Tylko Prof. Dakowski zachował się jak Profesor.
    Obserwuję Rozne Komisje i czytam komentarze .Teraz u Ciebie ii ...
    juz mnie zaatakowali ,musze Reset.!
  • @Dodam
    W Fotki nie wierz ,chyba że sam je robiłeś.Kiedyś często na Jarmarkach były takie płótna że jak wsadziłeś głowę ,załozyli ci czapkę i raz byłeś
    Marynarzem,raz Pilotem,raz nawet i Samolotem. Taka to sztuka ten film ,a jeszcze jak się rusza ,każdy wierzy.
    Cenne: Zobacz film pt."Ostrołęka - Film z katastrofy". Co prawda to nie wiadomo czy to z katastrofy,katastrofa czy też po.. Ptaszki spiewają znaczy PO.! To jest podstawowy Plan filmowy gdzie kręcone były zdjęcia ujęcia i zajęcia Propagandowe: "Jak wyglądać powinno pole bitwy po wypadku lotniczym".
    Pokazują zdjęcie na którym leży skrzydło-lewe,za chwile to samo drzewo jakby a skrzydło Prawe. Taaak! Cuda Niewidy!
    Pzdr.
  • @
    Na potrzebę tego odcinka dokonałem pewnych założeń :

    • W Smoleńsku lądował faktycznie PFL-101

    • Dane ze skrzynek są prawdziwe (wiem że nie !)


    Może jednak trzeba by zacząć od pierwszego stwierdzenia.
    Mamy XXI wiek i wszędzie od cholery elektroniki.
    Każda najmniejsza firma transportowa ma na wyposażeniu swojej floty GPSy. Dyspozytor siedząc za biurkiem w pracy, czy w samochodzie, czy w domu przez 24 godziny może śledzić ruch samochodu i jego parametry. Więcej - cała trasa samochodu zostaje zapisana na dysku twardym komputera, tak że nawet po 20 latach można sprawdzić kto, gdzie i jak jechał.

    To samo jest z samolotami.
    Znalazłam taką stronę dotyczącą ruchu pasażerskiego.

    http://www.esky.pl/radar
    "Jak śledzić loty samolotów pasażerskich? Nic prostszego - sprawdź, jak działa radar lotów eSKY.pl i poznaj dokładne położenie samolotów na niebie w rzeczywistym czasie. Kliknij ikonkę samolotu – zobaczysz m.in. trasę przelotu, numer lotu oraz prędkość, z jaką leci maszyna. Śledzenie lotów na mapie to dobra zabawa i spora dawka wiedzy na temat aktualnej sytuacji w przestrzeni powietrznej."

    Oczywiście lot 10 kwietnia nie był widoczny w Internecie, ale jego zapis powinien być w kilku co najmniej instytucjach: Eurocontrol, Pansa, kontrwywiad i wojska lotnicze.

    Więc dlaczego godzinę wylotu ustalano odejmując od czasu katastrofy (która też się zmieniała) czas lotu?

    Druga sprawa to pasażerowie i ich komórki.
    Przypuszczam, że co najmniej kilkanaście osób miało wypasiony sprzęt, który też umożliwiał prześledzenie na podstawie logów ich położenia.
  • @jazgdyni 09:40:47
    Witam. Ty jesteś inzynierem, a traktujesz FAKTY, jak pytania i hipotezy!!!
    To są TWARDE FAKTY: brak rowu, niemożliwy obrót samolotu na tak małej wysokości ,czyli pozostaje wersja zamachu a ciekawe, czy przeczytałeś artykuły Cierpisza i Dakowskiego oraz temat z google???
  • @koniecPOLSKI 15:26:16
    Dlatego staram się namówić ludzi do samodzielnego analizowania i wyciągania wniosków. Samodzielnego, a nie wstępowania do rozmaitych
    zakonów. Premier ustami Laska chce zmusić do przedstawienia konkretnej
    hipotezy i zabrać się za jej obalanie. Po to zresztą powołał ten zespół.
  • @Ewa Rembikowska 15:32:42
    Poco zawracać sobie głowę sowieckimi podrzuconymi śmieciami jak ich bzdurami produkowanymi co chwila przez sowietów i naszych unych będących na ich żołdzie. Katastrofy nie było, tylko maskirowka. Niech pokażą wylot z Warszawy, powrót Prezydenta z Litwy, etc...etc...Pzdr!
  • @Zawisza Niebieski 20:35:16/"W mojej" ocenie, na pewno należy odrzucić maskirowkę
    : ))))))))))))))))))
  • @Kula Lis 16:27:14
    Zaczęli od środka tzn.od czego mogli że samolot rozbił się...pokazali lotnisko a potem trumny .Znaczy - Nie żyją. Reszta jest niewiadoma .
    Powinni moim zdaniem zacząć od Poczatku t.j od wyjścia z domu albo i wcześniej .
    Najlepiej jednak od Końca t.j. od Grabarza ,czyli cmentarza ,dokładnie Ekshumacji. Nie można zacząć żadnego Dochodzenia jeśli nieboszczyka Nie ma.Jest tylko Pan Prezydent i Pani pRezydentowa ,ale to wiemy już że Nie Zyją ,zanim samolot spadł, od Sikorskiego Ministra co dzwonił do "Jarka" no i ś.p. Pan Wasserman ,reszta niezbyt cała i pozamieniana. To za mało aby stawiać Takie Teorie ; Zamach ,Zamach,zaraz Zamach..
    Rosjanie to Naprawdę Mądry Naród i jak Chcą to jest EXTRA.Nawet jak nie Mogą to zatrudnią takiego co Może.
    Nie bardzo Widzę taką mozliwość aby się zgodzili w swych działkowych ogródkach zrobić taką hecę od której Cały Świat by się na nich
    Wzburzył.Chyba że coś "kryją" i całkiem Nieumiejętnie aby za Bardzo na Nich nie było!
    Co Ty NATO!
    .
  • @jazgdyni 09:40:47/ "Tutaj zajmujemy się faktami i ewidentnymi kłamstwami."
    .
    naprawde?
  • @koniecPOLSKI 17:08:41
    Kryją nieudolnie? naszych unych ze WSI...etc..Mają ich w ręku.
  • @koniecPOLSKI 17:08:41
    Na dziś sprawdzić wszystkie trumny, bo nie wiadomo co? kto? w nich jest, być może kamonie?
  • @Kula Lis 17:17:53
    Nie kamienie.Kamienie hurkoczą jakby co! Rozważali po "równo" .
    Nie kamienie - tylko Ziemię .Kamienie było by" Nie porówno".
    Nie myślisz czasem że tak mogło być?
  • @koniecPOLSKI 17:27:03
    Mogło, a mogły to być trupy z kostnic, lub z tego wypadku, co po drodze miał Szojgu. trupów u nich mnogo.
  • @Kula Lis 17:16:10
    Masz Głowę Kulalisku! na karku jak mówią,to cenna rzecz.
  • @Kula Lis 17:46:50
    Z tym Szojgu to na czasie .Nie wiesz czy On wióżł te "ofiary" - świadków
    katastrofy ,na czy Z lotniska i która to była godzina. Przed czy PO?
    Cholera,był Komunikat ,może Ktoś zapisał.!
  • @koniecPOLSKI 17:54:40
    Mam zapisane jechał na lotnisko.
  • @Kula Lis 17:17:53
    Sprawdźmy wszystko, odkopmy wszystko, zapłacisz za to?Zbyt dużo pieniędzy tracimy na nieistotne sprawy. Otworzono te trumny, do co których rodzin i dokumenty zgłaszały wątpliwości W przypadku pozostałych uszanujmy powagę śmierci. Nie grajmy na bólu bliskich, już wystarczająco Kaczyński i Macierewicz go szargają.Występujmy tam, gdzie ma to sens. W tej sprawie podstawowym jest szacunek dla rodziny i zmarłych, a nie potrzeby polityczne.
  • @Kula Lis 18:00:57
    Godzina ???! T.zn. mogło nie być i trza było dowieść .Ktoś się zdziwił i potrzebna Racjonalne wytłumaczenie . 20 osób- Nie doliczyłem się na zdjęciach więcej jak 20! @ !,20 Komórek,20...
    Muszę Pomyśleć - WSZYSTKIEGO po 20. Nawet chcieli od Naszych 20
    teczek Osobowych Z Danymi...... Ciekawe , wpadłeś na trop jak Lis .!
    No, No!
  • @ Wysłali ZAWISZĘ aby uciszać I wycisza ZAWISZA!
    tzn. Jesteś w Celu!
  • Zawisza to cenny Świadek!
    Ma duzo Wiadomości ,Dużo Pisze i trzeba umieć Go czytać ,tzn.WSZYSTKIE co WAZNE Odwraca i zaciemnia a to cenne Uwagi.
    Trzeba czytać z Prawa na Lewo !
  • @Zawisza Niebieski 18:02:08
    PRZESTAŃ PIERDOLIĆ FARMAZONY POJEBIE, PONIEWAŻ SIĘ OŚMIESZASZ TĘPA A RACZEJ ZADANIOWANA PAŁO.tY MI O KOSZTACH NIE PiERDOL, ani o szacunku... Celowo dużymi by tłumoku techniczny i ludzki śmieciu dotarło! Ty Polakiem nie jesteś, tylko polaczkiem pomiotem POPów, bękartem po sowieckiej spermie. Won ze swymi bazgrołami nie trzymającymi się ni kupy ni dupy na onety, etc.. tam będziesz doceniany a najlepiej za Don do swoich, lub na Synaj. Język także celowy, innego nie rozumiesz.
  • @Kula Lis 18:00:57
    " Rosjanie dalej PROWADZĄ śledztwo bo sami nie wiedzą czy tam był jakiś samolot czy też nie. Jeśli chodzi o pasażerów nie mogą się doliczyć : Pochowano 97 , powinno być 96.
    Dotychczasowy Bilans wymaga zatem potwierdzeń:
    20 osób - było w dn."katastrofy" zalogowane w telefonii komórkowej.
    20 osób - ofiary rozpoznane bez trudu,bez szczególnej identyfikacji.
    20 osób - całe nieuszkodzone ubrania telefony,przedmioty osobiste,itp
    20 osób - "świadków"? zginęło 10.IV.2010r,rankiem w BUSie w
    wypadku drogowym po zderzenuiu z "czołgiem osobowym" Szojgu
    20 osób - Pasażerowie SALONKI 18 + 2 (Prezydent z małżonką) ?
    20 osób Pierwszy komunikat z Rozpoznania po przewiezieniu do Moskwy
    20 osób - Stan zwłok - "dobry"- pochowane w pierwszych dniach.
    20 telefonów komórkowych (19) jest w posiadaniu Prokuratury
    Wojskowej(?) +1 aparat zwrócono P.Wassermanowej.

    20 taką ilość Teczek " Osobowych" żądają Rosjanie do Śledztwa
    itd.itp.
    Audycja nadana 11-04- 2010r, czyli w niedzielę, nazajutrz po tragedii, w
    godzinach popołudniowych. Newsy:
    1. „Zidentyfikowano 24 ciała” (23'54'', 27'57'', 31'56'' programu),
    2. „J. Bahr: ciało Marii Kaczyńskiej nie zostało ziidentyfikowane”
    ( 24'06'', 28'07'', 32'05'')
    – są jeszcze informacje o planowanym na 17.30 wylocie z krewnymi
    ofiar („pierwszym samolotem”), drugi ma lecieć „w poniedziałek
    przed południem”).
    ----------------------------------------------------------------------------------------- " 20 osób zginęło w wypadku 10 kwietnia rano.!
    Publikacja w serwisie: 13 October 2010
    "10 kwietnia kolumna opancerzonych samochodów, którą podróżował
    Sergei Shoigu, rosyjski minister do spraw nadzwyczajnych, zderzyła się
    z minibusem pełnym pasażerów -świadków Katastrofy.. Wszystkie 20
    osób jadące busem poniosły śmierć na miejscu."
    Informację podał czeczeński portal kavkazcenter.com.
    Wypadek miał się wydarzyć 10 kwietnia,kiedy Sergei Shoigu spieszył się
    na miejsce tragicznej katastrofy polskiego samolotu rządowego z
    Lechem Kaczyńskim na pokładzie.
    Największe rosyjskie media nie podały informacji o tragicznym zdarzeniu,
    wg.kavkazcenter.com jest to spowodowane kontrolą, jaką sprawują nad nimi służby specjalne FSB.
    gk, źródło: kavkazcenter.com / foto: www.kremlin.ru
    http://lublin.com.pl/artykuly/pokaz/6532/ prawdopodobnie,20,osob,
    ponioslo,smierc,w,wypadku,z,udzialem,rosyjskiego,ministra/28 kwietnia
    2010
    PS. Podziękowania dla Alicji za przypomnienie tej wiadomości"
    ----------------------------------------------------------------------------------------- Pytanie : Busik wiózł "ofiary" na czy z lotniska. WSZYSCY zginęli !?
    ============================================
    Nie więcej jak 20 ofiar doliczyć się można na prezentowanych zdjęciach z
    "Katastrofy" - Większość w porównaniu do otaczających szczątków w wyjątkowo "całym" stanie. Wg Dr.Kopacz wykopano z ziemi 200 kg
    szczątków w stanie rozkawałkowanym ( t.j równoważność 3 - 4 osoby)
    ============================================ Pytanie: Ile osób znajdowało się na pokładzie "rozbitego" samolotu ?
  • @Zawisza Niebieski 18:02:08
    Dodaj: "Nie tańczmy na tych Trumnach" - ładnie?
  • @koniecPOLSKI 18:31:28
    Ostatnie Twoje pytanie jest zasadne i bardzo ważne.
  • @koniecPOLSKI 18:31:28
    Lista liczyła 136 osób(wyli z zachwytu, że i Jarek był na liście i pozbyto się obu, a tu ZONK!)), potem zmalała do 96+1 NN - kim była ta osoba i co robiła w samolocie? No i brak Jaka na stanie.
  • @zibi 15:44:19
    Oczywiście, to są twarde fakty. Tylko o czym one świadczą?

    Co by było, gdyby samolot się rozsypał w powietrzu?

    Znam teksty Cierpisza (przysłał mi je) i prof. Dakowskiego.
  • @Kula Lis 19:14:40
    Kur...zaczyna być goraco! Ile Pasażerów zabierał JAK?
  • @
    Przecież "gadaliśmy" niedawno o JAKU!
    @Kula Lis 12:13:55
    Skąd wiesz Kulalisku jak Oni byli rozlokowani i czym lecieli ? Skąd masz pewność ze wogóle czymś lecieli i gdzie? To że jakiś samolot lądował czy
    "rozleciał" się nad Smoleńskiem nie znaczy że to był Ten samolot i że na pokładzie byli pasazerowie .Mogła to być"makieta" np. : ten "remontowany" co się nieopłacało remontować ? To Mogło się opłacać rozwalić. Komunikat:
    Załoga żyje? nieopatrznie puszczono w eter ,tak że polskie BORowiki szukały po Smoleńskich szpitalach a nie znalazły bo nie miały mapy?
    Sztuka Filmowa to Wielka sztuka. Dobry reżyser zrobi taki film że wszyscy płaczą ,nawet ze trzy dni po wyjściu z kina.
    Widzisz na zdjęciu : Brzoza - z wbitym czerepem duralu z samolotu ?
    za parę dni - Nie ma. za Tydzień Dwie brzozy z "odłamkami"!
    Jeden mówi ;Samolot wybuchł.Drugi samolotu wogóle Nie Było.!
    Komu Wierzyć ? Życie to Kino!

    Mówią: Błasik z generałami i Prezydentem polecieli JAKiem ,przed godz. 6,00 .póżniej JAK z reporterami , potem TUtka z "wycieczką" .
    Też możliwe. Jakiegoś JAKA "brakowało", podobno nie mogli się doliczyć.
  • @Kula Lis 18:30:35
    Bardzo proszę !
    Nie ganiaj ludzi z siekierą !
  • @Zawisza Niebieski 18:02:08
    Wysiadło zasilanie kiedy pisałem do Ciebie.
    Bardzo proszę : nie decyduj za rodziny ofiar co jest morale a co nie !
    Chwilami piszesz w stylu Rakowskiego. Jątrzysz niemerytorycznie.
  • @
    c.d.
    "Mówią: Błasik z generałami i Prezydentem polecieli JAKiem ,przed godz. 6,00 .póżniej JAK z reporterami , potem TUtka z "wycieczką" .
    Też możliwe. Jakiegoś JAKA "brakowało", podobno nie mogli się doliczyć".

    Co to było i skąd się wzięło? Jakiś komentarz na temat "BILDa" i gdzie ;
    Czy to ReDaktorCałyBiały nie przytaczał czasem Profesora?
    I że Gen. Błasik się "szykował" od 5:00 rano,( Miał osobiście kierować JAKiem i "wieźć" Prezydenta - to zdaje się Pani Generałowa. Bóg ją Natchnął !
    Pierwsze komunikaty były że JAK się rozbił a One latały jak szalone i przekonywały ze TUtka aż Olejniczak bidny spadł z krzesła.....
    Spróbuj sobie to jakoś "uporządkowąć " bo za dużo na moją biedną głowę aż mi się kręci. Czyli KARUZELA !
  • @cyborg 19:50:40
    Musiałem mu dołożyć, nie wytrzymałem nerwowo. Pzdr!
  • @Kula Lis 20:12:16
    To nie była zagrywka taktyczna. Naprawdę żona przesadziła z ilością
    równocześnie włączonych odbiorników.
    Pierwszy mąż matki poległ w Starobielsku. W zasadzie jestem uodporniony
    na ludzi lepiej wiedzacych jak dbać o ból rodzin.
  • @Kula Lis 18:30:35
    Twój język jest bardzo dokładnie zrozumiały, to język człowieka, którego umysł nienawiścią został przeżarty do tego stopnia, że myśleć logicznie nie potrafi. Wylałeś swą frustrację i tyle co twoje. Czytam nie raz twoje wypowiedzi. Masz wiedzę, niektóre sprawy jednak zasłania ci twoja nienawiść.
    Dobre jednak iż zrozumiałeś iż wyszedłeś na idiotę. Bo te słowa dobitnie to tłumaczą. "Musiałem mu dołożyć, nie wytrzymałem nerwowo. Pzdr!"
    Mężczyzna nie tłumaczy iż puściły mu nerwy, i na skutek tego plecie hak przysłowiowa baba bez sensu i składu wyrzucając z siebie wyrazy, których później musi się wstydzić. Wszędzie widzisz Synaj, choć nie masz pojęcia iż Polscy żydzi z Synajem niewiele mają wspólnego, to potomkowie Chazarów, ludu stepowego. Dla ciebie wszystko jedno, czy mówisz o Izraelitach, Chazarach czy słowiańskich Rusinach, to wszystko obiekt twoich frustracji, nienawiści. To typowa choroba "prawdziwych polaków" nie mylić z Polakami. Ja udowadniać, że jestem Polakiem nie muszę. Zaś moją wiedzę techniczną poświadcza dyplom uznawanej w świecie uczelni technicznej, ciekawe, czy ty tym możesz się pochwalić, czy jak Macierewicz jesteś ekspertem lotnictwa z dyplomem historyka.
  • @cyborg 19:53:36
    Widzisz, w badaniach niezawodnościowych jest taka zasada, że nie trzeba badać wszystkich elementów, wystarczy zbadać odpowienio dobraną próbę. Mówisz, o wybuchu, że ofiara wybuchu zasłonięta drzwiami sławojki nie będzie miała śladów wybuchu. Problem w tym, że samolot nie posiada takich trwałych przegród, Wybuch, to fala uderzeniowa, termiczna i akustyczna. Falę akustyczną zarejestrowałyby mikrofony rejestratora głosów, a tego nie znajdujemy w zapisach, a sprawdzał je nasz instytut i co, byli tam idioci, co się nie poznali na fałszowaniu zapisu? Bo nie pasuje do teorii? Nie trzeba badać wszystkich ciał, wystarczy wyrywkowo wybrane. Badano ciała ofiar których rodziny o to prosiły, lub w wyniku badan dokumentacji zachodziło podejrzenie podmiany, co zresztą jest żenujące, że podmiana mogła nastąpić, że można było dopuścić do pochówku bez absolutnej pewności, kto był kim, a jeszcze bardziej żenujące jest, że dotyczyło to prezydenta Kaczorowskiego.
    Nie mamy informacji czy samolot nie miał problemu technicznego, nie znamy, przynajmniej ja wyników oblotu 102, bo mówienie o tym, rozbił się samolot o numerze 102 a nie 101 jest dowodem na całkowity brak wiedzy o lotnictwie. W samolocie większość elementów posiada numery seryjne i wystarczy sprawdzić te numery by wiedzieć który był który. Ale przecież domorośli "eksperci" o tym nie chcą wiedzieć.
    W zasadzie sprawność techniczną TU 154M - 101 w zakresie elementów odpowiedzialnych za charakterystyki lotu da się potwierdzić wykonując lot TU154M-102 w identycznych warunkach schodzenie. Wiemy, że takie badania wykonywano. Jeśli porównamy te trajektorie to będziemy wiedzieli czy elementy samolotu odpowiedzialne za lot były sprawne. I sam chętnie poznał bym wyniki przeprowadzonego eksperymentu. Nie znalazłem ich nigdzie, pewnie stanowią tajemnicę śledztwa.
    Za to, że wielu pismaków chce żyć z tej katastrofy to każdy z nas wie. Pamiętam, że czytałem artykuł w którym autor informował opinię publiczną, że w trakcie eksperymentu z TU154-102 o mało nie doszło do katastrofy. Katastrofa ta to wybitne pole do popisu takich "ekspertów". Nie pamiętam w którym brukowcu to czytałem.
    I nie zarzucaj mi braku merytoryki wypowiedzi, moja wypowiedź dla Kuli Lis odnosiła się do tego, że on chciałby ekshumować wszystkie ciała ot tak by ekshumować, bez jakiegokolwiek pomyślunku. Jest to idiotyzm, gdyż nie ma takiej potrzeby, wystarczy sprawdzić ciała kilku ofiar siedzących w pewnych kluczowych miejscach samolotu, w podejmowaniu takich decyzji należy uwzględniać decyzje rodzin, a jak wiemy poza rodzinami z ścisłego kręgu PiS, jak p. Gosiewska, wiele rodzin nie wyraża takiej zgody. Dodatkowo, po przeprowadzeniu takiej ekshumacji ciało traci jakiekolwiek znaczenie dowodu, gdyby chciano ponownie coś sprawdzić, dlatego dla dobra śledztwa nie należy robić tego masowo. W razie gdyby były wątpliwości będziemy mieli przepraszam, że ujmę to w sposób naukowy "dalszy materiał badawczy".
  • @Zawisza Niebieski 20:36:26
    ZAWISZA !
    Już się Nie Naburmuszaj ! Jesteś Dobrym Polakiem !
    Mamy Pełną Wiarę
    Staraj się nie pleść Głupot , często ponad miarę
    Bo z marynarzami czesto to tak bywa
    że ci Wytłumaczą jak co się Nazywa.

    Jeśli juz tu jesteś jako jeden z Gości ,
    a masz niewatpliwie Duże Wiadomości
    Wyjaśnij Nam jako z Wiedzy twej Wynika
    ZIBIego stanowisko, zwykłego technika

    " Nie jestem inżynierem, tylko technikiem elektronikiem i moja praca polega głównie na myśleniu !!! Te dyskusje o stanie samolotu i pilotowaniu tego TU-154 M to jest bicie piany..."

    ZAWISZA, jako NadInżynier ,Wybitny fachowiec od "niszczenia konstrukcji" jest Proszony o wyjaśnienie, chętnie z "Wyliczeniem" jeśli można( masa x przyśpieszenie , droga, czas , cośtam,cośtam= Energia potrzebna do zniszczenia konstrukcji oraz wyjaśni mechanizm tego Zjawiska zwanego CUDEM ! ( jak leciało to walnęło , jak walnęło się wygieło, dalej leciało to się złamało..itd. do kompletnego rozpylenia.)
    Mianowicie; Co się stało z kadłubem samolotu , pal licho pasażerów, który lecąc z prędkością "opadania" t.j blisko 170km/h ,rozleciał się na tysiące odłamków różnej wielkości (niektóre powbijały się w ..) na przestrzeni (drodze) ok.kolometra, a WYBUCHU nie było!
  • @koniecPOLSKI 21:27:22
    Widzisz, w odróżnieniu od tzw. ekspertów, nie wypowiadam się w sprawach, do oceny których danych nie mam. Spróbuj sobie jednak wyobrazić wybuch, który rozbija na tysiące odłamków konstrukcję samolotu nie degradując ciał ludzkich. Życzę powodzenia. Już kilka razy o tym mówiłem, że jedyny układ w jakim mogło się to zdarzyć, to wybuch ładunku rozłożonego, czyli wielu małych ładunków umieszczonych w węzłach konstrukcyjnych samolotu, Tyle, że nadal nie jest to wybuch niesłyszalny, nierejestrowany przez mikrofony. Wreszcie masz złamane skrzydło, co je złamało? Wybuch? Koło zbiorników i co nie było pożaru? Wreszcie element ten wykazuje ślady charakterystyczne dla uderzenia w przeszkodę, tego wybuchem nie wytłumaczyć, no chyba, że założysz, że oderwane od samolotu skrzydło ścięło drzewo, stąd te ślady, tyle, że Binienda jedyny człowiek w tym zespole który miał styczność z lotnictwem twierdzi iż to niemożliwe. Co więc złamało skrzydło?
    Ja stale twierdzę, że w tej sprawie nie wyjaśniono wszystkiego, wiele się mataczy, filmy tworzone na zlecenie jak "Anatomia upadku", pokazują w jak bezkrytyczny sposób ludzie środowiska PiS chcą udowodnić coś, na co żadnych dowodów nie mają, co lepsze z dziecinną ufnością przyjmują nawet najbardziej niewiarygodne dowody. Ostatnio symulacją komputerową (kreskówką) Macierewicz chciał udowadniać rozpadanie się samolotu przed momentem zderzenia z brzozą. Ci ludzie zanim pomyślą już rozgłoszą to w mediach, pamiętasz teorię helu Rogalskiego? Pewnie pamiętasz, jak w tym samym okresie powstała kreskówka, o tym jak samolot 4 razy podchodził do lądowania, a powstałą ona na podstawie zeznań pewnego dziennikarza, co słyszał we mgle krążący samolot, pewnie był to ten rosyjski, który wreszcie odszedł na inne lotnisko. Dlaczego ta symulacja ma być mniej wiarygodna od symulacji na którą powołuje się Macierewicz? Nie widzisz tego, że jeśli nawet chcieli dobrze, robią najgorszą z możliwych robót ośmieszając siebie a także badania niezależne.
    Zwróć uwagę na jeszcze jeden element, ja zawsze spokojnie próbuję wyjaśnić moje stanowisko, moje wątpliwości, spokojnie poddaję je pod ocenę innych, nie chronię się za zasłoną wyzwisk, nie jestem politrukiem jak pewien tu bloger, i nie mówię o Kuli Lis, bo ten choć ma fobie często ciekawe informacje podaje. Nie muszę swych argumentów siłą narzucać i to jest moja wyższość nad nimi. Bo widzisz wścieka się tylko ten, który nie jest pewien swoich argumentów.
  • @Zawisza Niebieski 22:38:51
    ZAWISZA!
    Miej litość nade mną! Ja Nie Proszę Cię o Rozrywanie ludzi wybuchem,
    .Nie ma Ludzi! Nie ma wybuchu,Nie ma Brzozy .Jest tylko Samolot.!
    Klasy TU154M.
    Leci sobie .Nie ma mgły,dyma nie ma! Leci ! Schodzi na wysokość decyzji.
    100m .Pilot zasnął i zapomniał włączyć automat i on schodzi na lasek ,niski poniżej 100m, i leci po czubkach drzew ,niżej i dalej tkaj Sam! Napotyka Brzozę i... No Ciagni jwątek! (Jesteś Mechanikiem od Niszczenia konstrukcji ,to ciach i Niszcz,opowiadając). Samolot 80 ton ,prędkośc170km/h wys.25m.
    Proszę: Bo Zibi z Nas się smieje ani chybi!
  • Zeby Ci było łatwiej Pokazywać na planie,
    http://m.neon24.pl/4165f2d9ff6b499640821e256d2f99c7,14,0.jpg
  • @koniecPOLSKI 00:59:39
    Dzięki za zdjęcie, zastanowiło mnie ono długo myślałem, szukałem lepszej rozdzielczości, ale nie znalazłem, z tego trudno określić jaki element jest w którym miejscu, ale znalazłem inne zdjęcie
    http://ic.pics.livejournal.com/vlad_igorev/32220464/35232/35232_600.jpg
    O tyle ciekawe , bo widać pas wykoszonej roślinności, co oznaczałoby, że jednak przynajmniej kadłub i skrzydła stanowiły jeden element koszący. Oczywiście nie znam źródła tego zdjęcia, są na nim napisy po rosyjsku, stąd można wnosić, że to zdjęcie z jakiegoś dokumentu rosyjskiego.
    Zerknij również na to zdjęcie
    http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDE7MDQsMCwzNCwyNTgsMTUxOzA2LDMyMCwxYzI_/1675e97c6438e1b6cc36bd73c43d0dcf.jpg
    większość elementów znajduje się w końcowej części czyli prawidłowo dla przyziemienia w całości. Rzeczywiście rozczłonkowanie samolotu jest znaczące, znacznie większe niż chciałoby się widzieć. Porównałem to do katastrofy obu naszych IŁ 62, oczywiście Kościuszko przyziemiał w dość dużym lesie, stąd rozczłonkowanie elementów znacznie większe. Ale Kopernik też był mocno rozczłonkowany, co prawda na jego drodze znajdowała się fosa. Masz rację podnosząc wysoki stopień rozczłonkowania elementów jednak gdyby samolot spadał w kawałkach, czym wytłumaczysz ten w miarę równy pas przeoranej ziemi?
  • @Zawisza Niebieski 11:33:07
    Dziękuję za zdjęcia !
    Ich analiza może wiele wnieść do następnych odcinków.
    Pewne aspekty zarejestrowanego wrakowiska skłaniają mnie do napisania drugiej części.
  • @cyborg 12:21:27
    Z przyjemnością poczytam, osobiście nie czuję się na siłach rozstrzygnąć wszystko we własnym umyśle. Zwrócę tylko uwagę na jedno, na zasadę rzutu ukośnego. Najdalej polecą najcięższe elementy, a więc silniki, jeśli oderwą się od kadłuba. Jeśli oderwałyby się od samolotu w powietrzu powinny mocno wyprzedzić kokpit, jeśli na ziemi, wyprzedzenie powinno być nieznaczne (większe opory hamowania. Nie znam dokładnego rozłożenia elementów, nigdy do tego nie dotarłem, ale pewnie gdzieś są. To taka moja sugestia.
    Miłej pracy
  • @Zawisza Niebieski 12:35:49
    i jeszcze dwie uwagi przychodzą mi na myśl. Po pierwsze nie jesteśmy w stanie określić w którym momencie silniki odłączyły się od kadłuba, stąd znaczące wyprzedzenie z dużą dozą prawdopodobieństwa może wskazywać na rozłączenie tych elementów jeszcze w powietrzu, brak wyprzedzenia nie do końca oznacza że cała dezintegracja samolotu nastąpiła na ziemi.
    Warto jeszcze zwrócić uwagę na roślinność po uderzeniu w ziemię początkowo samolot przechodził przez dość gęstą roślinność, która z pewnością dezintegrowała konstrukcję samolotu, (jak miało miejsce z IŁ62 w lesie Kabackim) czy ten odcinek był wystarczający, by doprowadzić do aż takiej dezintegracji?
  • @Zawisza Niebieski 11:33:07
    Jak Pomyślisz ,choć długo ,Rezultaty są. I Już Przyjemnie się Gada.
    Myślę że to było "koszenie". Samolot w skrzydłach ma zamocowane koła.Nie zawsze ląduje na równym terenie. Np.Na wojnie ,pasy są często "zbombardowane" a on ląduje na nierównej łące. Więc koła są na teleskopach i myślę jeszcze że te "wózki" są wahliwe.tzn jak na nierównym to amortyzatory "wyrównują do równego.Na ten przykład "przesunie się" co załadowane na pokładzie i wtedy może wylądować.
    Teraz sądzę że te ślady na wstępie to właśnie ślady lądowania .Uderzył kołami w bagnisty grunt,wbiło go podwoziem w bagno i rozpędem rył rów długości ponad 10m. urywając czy łamiąc skrzydła o "majtnięci " nimi-końcówkami aż się złamały....Tak myślę i czy dalej mógł tak jechać kadłubem po tym igliwiu i jałowcach ,nie wiem ,Czy mógł wychamować lub te drzewka zdołały go zatrzymać ,nie wiem.to była jednak masa 80 ton.
    Ale to już do Ciebie nalezy spróbuj "pokombinować" albo skonsultuj z Profesorem Dakowskim .Ci wyliczy.
    Pozdrawiam
    Bo myślenie to Przyszłość ! .Spytaj Zibiego co Ci Powie
  • @Zawisza Niebieski 12:50:43
    Nie mam słów Uznania .Sam to piszesz czy sciągasz co napisane.! Wierzyć się nie chce.
    Pozdrawiam Gorąco.!!!
  • Tusk pilnuje tajności rozmów z Putinem. O kontaktach premierów Polski i Rosji
    Tusk pilnuje tajności rozmów z Putinem. O kontaktach premierów Polski i Rosji(pytanie dlaczego? i poco? czego się boi, jak to niby tylko wypadek? z winy pilotów, śp. gen. Błasika, śp. Prezydenta, niby!) http://niezalezna.pl/uploads/foto2013/46794-524351380996541.jpg Premier Donald Tusk odmówił posłowi Krzysztofowi Szczerskiemu udostępnienia notatek ze swoich rozmów telefonicznych z premierem Rosji Władimirem Putinem. Oznacza to, że rozmowy, które mają kluczowe znaczenie dla wyjaśnienia najważniejszych kwestii związanych z katastrofą smoleńską, nadal utrzymywane są w całkowitej tajemnicy – nawet przed parlamentarzystami. Tajne pozostaje nawet to, kto sporządzał notatki, oraz kto i kiedy nadał im klauzulę tajności.

    Poseł PiS Krzysztof Szczerski zwrócił się – w trybie dostępu do informacji publicznej – o umożliwienie zapoznania się z notatkami z rozmów Tusk–Putin odbytych 3 lutego 2010 r., 29 kwietnia 2010 r., 14 maja 2010 r., 15 maja 2010 r., 9 sierpnia 2010 r. oraz 29 października 2010 r. W przypadku, gdyby notatki te nie mogły być udostępnione, poseł wnosił o wskazanie – w odniesieniu do każdej z nich – osoby podpisanej pod dokumentem, daty jego sporządzenia, osoby nadającej klauzulę oraz daty nadania klauzuli.

    „Notatki z 3 lutego 2010 r. i 29 kwietnia 2010 r., zgodnie z informacją uzyskaną z Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga stanowią materiał dowodowy śledztwa, wobec czego nie podlegają udostępnieniu w trybie przewidzianym dla informacji publicznej (...). Zebrany materiał uzasadnia wydanie decyzji odmawiającej udostępnienia kserokopii notatek z rozmów telefonicznych między prezesem Rady Ministrów a premierem Federacji Rosyjskiej odbytych 14 maja, 15 maja 2010 r., 9 sierpnia 2010 r. i 29 października 2010 r.” – poinformował Krzysztofa Szczerskiego szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jacek Cichocki, który odpowiedział posłowi w imieniu premiera.

    O ujawnienie przebiegu rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem od dawna zabiegają rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej, parlamentarzyści, a nawet osoby prywatne. Najistotniejsze z rozmów odbyły się w dniu katastrofy – jedna telefonicznie, druga podczas pobytu Donalda Tuska na lotnisku Siewiernyj. Po długim kluczeniu Kancelaria Premiera poinformowała w końcu w sierpniu tego roku – w reakcji na interpelację Krzysztofa Szczerskiego – że „z rozmów premiera RP z premierem Federacji Rosyjskiej przeprowadzonych 10 kwietnia 2010 roku nie sporządzono notatek, gdyż miały, co do zasady, charakter kurtuazyjny”. To o tyle zadziwiające stwierdzenie, że notatki sporządza się rutynowo po każdej służbowej rozmowie premiera z jego odpowiednikami. I należy się spodziewać, że urzędnicy odpowiedzialni za przestrzeganie tej zasady podporządkowują się jej tym bardziej, gdy szef rządu omawia z byłym funkcjonariuszem KGB sposób procedowania badania katastrofy, w której zginął prezydent i dowódcy wszystkich wojsk.

    Pierwsza rozmowa Tuska z Putinem na temat uroczystości w Katyniu odbyła się najprawdopodobniej podczas ich słynnej przechadzki po sopockim molo 1 września 2009 r. Panowie długo spacerowali bez tłumacza i wątpliwe jest, by dyskutowali – jak twierdził szef polskiego rządu – wyłącznie o joggingu i o tym, co porabiają ich ochroniarze.

    O kolejnej rozmowie wiadomo nieco więcej dzięki zeznaniom składanym przez członków rządu w prokuraturze. Pisały o nich obszernie „Gazeta Polska” i „Gazeta Polska Codziennie”. „Otrzymałem informację, że premier Putin zamierza rozmawiać ze mną telefonicznie” – zeznał Donald Tusk. Putin zadzwonił 3 lutego 2010 r. Przekazał zaproszenie dla Tuska do wspólnego udziału w uroczystościach katyńskich i złożenia hołdu ofiarom. „Ja dowiedziałem się o zamiarze udziału Lecha Kaczyńskiego z jego publicznej wypowiedzi po komunikacie rzecznika rządu o zaproszeniu. Decyzję, aby przyjąć zaproszenie ze strony premiera Putina ja bym przyjął, niezależnie, jaką miałbym wiedzę o udziale Pana Prezydenta” – zeznał szef polskiego rządu.

    O kolejnych rozmowach wiadomo niewiele. O tej z 9 sierpnia 2010 r. wiemy dlatego, że poinformowała o niej służba prasowa rządu Rosji. Tuskowi nie pozostało nic innego, jak potwierdzić fakt. Jak potem przyznał, poruszano także temat katastrofy tupolewa: „Do tej pory komunikacja polsko-rosyjska w tej sprawie nie była zła, natomiast nie wszystkie dokumenty, których oczekiwał akredytowany przez rząd polski przy rosyjskiej komisji Edmund Klich, w takim tempie spływały jak nam się wydawało, że powinny”.

    Rozmowami Putin–Tusk z 2010 r. zainteresował się prawnik Piotr Grodecki, dzięki któremu sprawa ich nieuzasadnionego utrzymania w tajemnicy trafiła przed sąd. „Notatek z rozmów telefonicznych było łącznie sześć, ale poinformowano mnie, że dwie z nich nie są tajne – z połączeń w sierpniu i październiku 2010 r. Zwróciłem się do KPRM o kopię tych dwóch jawnych notatek. Odpowiedziano mi, że materiały te nagle utajniono, po dwóch latach” – mówił w rozmowie z „Codzienną”. Sądy podtrzymały stanowisko rządu, że wobec wszystkich notatek należy utrzymać klauzulę tajności.

    Więcej w tygodniku „Gazeta Polska”
  • @Kula Lis 14:29:42 do Zawiszy
    Gdyby tam nic nie było POdejrzanego, to by Donald udostępnił, proste?!
    Dlaczego parszywy tusk chowa się za tejemnicą w tak ważnej sprawie? To jasne, umówił sie putinem, aby wysłać Prezydenta na pewną śmierć. Pewnie tusk jest za głupi, aby ziorientowac się w grach putina i wdepnął w pułapkę i ruskie zrobili swoje...Jednak to nie zwalnia go z odpowiedzialności. Pomalutku..... dowiemy się nie tylko treści tych rozmów, ale zrozumiemy dlaczego FSB tak swobodnie, od 2010 roku działa na terenie naszego kraju. Ukrycie przez Tuska przed rządem, Sejmem i opinią publiczną zgody na działanie obcych służb, dowodzi skorzystania z ewidentnej pomocy w ukryciu mechanizmu przeprowadzenia zamachu w Smoleńsku i udziału w niej strony polskiej. Puzzle zaczynają się układać. Tzw. premier o tym decyduje z kim będą działać...a "Komorowski, właściwie Szczynukow to Rosjanin i FSB ma tu swego rodaka, człowieka". "Tusek to tylko pionek którym wszyscy mogą się POsługiwać. Tacy zawsze byli w Polsce i jak widać teraz też są i są niebezpieczni dla Polski, takie ma zdanie Pan Aleksander Ścios pisząc tak: "Komorowski to niebezpieczny człowiek dla Polski". Coś to znaczy. "Polska straciła honor" tak napisał gdy Komorowski 'wygrał' z pomoca ruskich serwerów prezydenturę. To piszą mądrzy Ludzie, Polacy, a my możemy tylko pogdybać, zacytować. Więcej dowiemy się w Rosji i od Putina z czasem gdy ten ryży kretyn z wytrzeszczem nie będzie już mu POtrzebny, niż w naszym kraju spenetrowanym przez Mossad i CIA http://anatomia.wybuchu.salon24.pl/532389,silnikowy-wal-czyli-smolenskie-przewalki Ryży zdrajca kretyn i agent Stasi/BND żydoszwab her Tusk, doskonale wie że, ujawnienie notatek i rozmów z Putinem, jest równoznaczne z założeniem sobie samemu stryczka na szyję.
    Dlatego tak skrupulatnie pilnuje tajemnicy " swego żywota."
    A wszystko zaczęło się od morderstwa szyfranta Zielonki i pana Michniewicza. Widać tu jak na dłoni, że w Polsce nie ma demokracji. To najlepszy dowód na to, że w Polsce system demokratyczny jest fikcją. Jeśli poseł, który ma bezpośrednią legitymację społeczną nie może dostać informacji od ministra, który takiej legitymacji nie posiada, to oznacza, że nie ma systemu parlamentarno- demokratycznego, tylko system partyjno- biurokratyczny, jak za komuny. Skoro notatki TO materiał dowodowy prokuratury w śledztwie i nie możnaich udostępnić to dlaczego ta sama prokuratura pozwoliła na przeciek a następnie opublikowała pełne zeznania ekspertów Zespołu Parlamentarnego A. Macierewicza. ??????? Ta prokuratura jest nagrzana przez Belwederczyka i wszystko zrobi,żeby prawda o smierci Polaków nie wyszła na jaw, bo zabrakłoby latarni...Tylko, że w Polsce jak wynika wprost z prawa Prokuratury i Sądy to zbrojne ramię tego bezprawia do czego się od lat bezspornie przyznają! III R.P. czyli PRL-bis! Koń Trojański!!! Ludzie kryjący się za różnymi immunitetami w Polsce od lat ukrywają głównie własne zbrodnie mordy i przestępstwa!
    Jednak te immunitety nie zwalniają nikogo od odpowiedzialności za nie!!!
    To my decydujemy czy tą patologie na wszystkich urzędach państwa zakończymy, czy nadal będziemy ze szkodą dla nas wszystkich chowając jak struś głowę w piasek wysłuchiwali tylko że wszystko jest dziwnie tajne bądź absurdalnie umorzone!!! Ta fotka i "rozmowy o joggingu" na sopockim molo, są tylko klamrą, w którą ostatecznie spięto scenariusz tragedii Polaków,która miała nastąpić 10.04.2010 r. Przygotowania do tego, miały miejsce znacznie wcześniej.
    Byliśmy wszyscy świadkami mentalnego, przez długi czas, przygotowywania społeczeństwa przez kastę rządzącą i ich telewizyjną tubę do tego, by znieczulić Polaków i łzy nie uronić z powodu tego, co póżniej miało się stać z polską elitą w Smoleńsku. Wyborcy oszołomów dawali posłuch i przyzwolenie na to, by bezpodstawnie opluwano, ośmieszano i w najohydniejszy, grubiański sposób lżono i podważano wszelkie poczynania w obronie Ojczyzny przez WIELKIEGO POLSKIEGO PATRIOTĘ - prezydenta Polski śp.prof.dr hab.Jarosława Kaczyńskiego.
    Historia zatoczyła koło i znów jesteśmy w tym samym miejscu i czasie, kiedy walczono o niepodległość państwa polskiego. Tak, jak kiedyś, kolejny raz, przez bezrozumność części polskiego społeczeństwa, nie chcąc być "WOLNYMI NAJMITAMI" we własnej Ojczyżnie, będziemy musieli walczyć o jej niepodległość. A czas po temu jest alarmujący.
    Wrogowie Polski, nawet już nie kryją się z tym, że Polskę usiłują upłynnić, co zresztą sukcesywnie i częściami czynią, pozbywając się na rzecz brudnych łap naszych odwiecznych wschodnich i zachodnich "przyjaciół". Pozwalają sobie już bez żadnych oporów i skrępowania krzyczeć nam Polakom w twarz, że 'WARSZAWA JEST NIE WŁASNOŚCIĄ WSZYSTKICH POLAKÓW, tylko tych, którzy Polskę sprzedają ! Wspierajmy partię PiS, bo tylko z nimi możemy podjąć walkę ze złem. Reszta zrobiła już swoje dla siebie i obcych, mając w pogardzie Polskę i Polaków. Jesteśmy tego wszyscy naocznymi świadkami. Polacy ! przynajmniej teraz bądźmy mądrzy przed ostateczną szkodą, bo póżniej, to już tylko " musztarda po obiedzie".
  • @Kula Lis 14:29:42
    Co się odwlecze, to nie uciecze. Zmienimy rząd, odtajnimy notatki a zdrajców Polski osądzimy i odpowiednio ukarzemy. Oni wiedzą, co im grozi. latarnia lub najlepiej ostry pal z sękami, tak po staropolsku ku przestrodze parchom, ich miotowi, rodzimym renegatom lub usłużnym im szabesgojom. Dlatego każdy dzień opóźnienia ich karnego procesu daje im jeden dzień wolności i o ten jeden dzień pobyt za kratami staje się krótszy. Las Smoleński stoi pod oknami i czeka.... wreszcie się doczeka, już zagląda od 3 lat do okien, niech się ryża kukła nie łudzi, że Polacy mu odpuszczą Smoleńsk. Skończy tam gdzie od 3 lat POwinien być, czyli w pierdlu. Nawet putin nie pomoże. NIE MA ZBRODNI DOSKONAŁEJ!
  • @Kula Lis 14:29:42
    Po co się o to do nich zwracać. Można to przecież mieć bez proszenia.
    To bardzo proste. Bierzemy filmy z Tuskiem i Putinem z molo i innych miejsc. I zwracamy się do na przykład amerykańskiego specjalisty
    w dziedzinie LIP READING. I mamy za kilkaset dolarów całą treść rozmowy bez proszenia.
    na przykład: http://en.wikipedia.org/wiki/Lip_reading
    http://www.lipreading.org/beginners-guide-to-lipreading
    http://www.lipreading.org/vowel-eyedrills
    http://www.lipreading.org/vowel-eyedrills
    kontakty (przykładowe) do specjalistów LIP READING: http://www.lipreading.net/contacts.htm
    Namiary do specjalistów w Wielkiej Brytanii którzy odczytają treść rozmów Tuska i Putina z samych tylko filmów:
    http://www.lipreadingpractice.co.uk/Lip-Reading-Resources/
    http://www.lipreadingpractice.co.uk/Lip-Reading-Resources/Local-Associations-and-Charities.aspx
    technika - wprowadzenie:
    http://www.lipreadingpractice.co.uk/Lip-Reading-Exercises/Passages/Developing-Lip-Readers/What-did-you-want-to-be-Front/
    Tak więc za kilkadziesiąt funtów brytyjskich można mieć treść rozmów
    na molo i innych miejsc z samego tylko filmu.
  • @Kula Lis 14:54:58
    Nie ma jak to marynarzom,
    po pokładzie sobie łażą.
    Daj Boże !
    Nic nie robią tylko łażą,
    łażą sobie ,tylko marzą:
    Daj Boże ,
    żeby była wolna chwila
    to popatrzą sobie trochę
    Na morze.
    He,he,he...
  • TU lepsze zdjęcie TU
    http://vpx.pl/i/2012/10/21/nXq7Y.jpg
  • Pamięci "Akwedukta"
    http://akwedukt.neon24.pl/post/77478,siala-anodina-mak-a-dziad-miller-nic-nie-wiedzial-jak-to-bylo-jak-z-calym-szacunkiem-dla-rebeliantki-i-konserwtystki-blogerow-ne#comment_646235
  • @Zawisza &Kula Lis
    Polecam Przejrzyjcie Te materiały,szczególnie Ostatni. Po odrzuceniu
    oczywistych absurdów ,wyłania się w tym SENS.
    http://www.youtube.com/watch?v=fmNNeAhHG58 Arnold
    http://www.youtube.com/watch?v=nJd0Amiopcg Załoga żyje
    http://www.youtube.com/watch?v=2BEXt1z1z8s Trzy osoby Przezyły
    http://martynka78.salon24.pl/514105,ostatnia-prosta-tu-154-m
    http://www.youtube.com/watch?v=8RHUcWrVpek&feature=related - ślady przyziemienia
  • @koniecPOLSKI 16:17:31
    Znam to i nie nabieram się na tą kolejną wrzutkę. Brakuje połowy samolotu, co z reszt ą? wyparowała? zdematerializowała się? Cierpisz o tym pisze na zamach.eu Pzdr!.
  • @Kula Lis 16:51:43
    Dobre Pytanie!
    http://img268.imageshack.us/img268/1097/bum3u.jpg

    Pytanie 2 - Dlaczego Oni wyszli z tego dołka?
    Odp.; Bo Protasiuk był "niewyszkolony" ,nie wiedział co robić ,wyłaczył
    Automatycznego pilota i usiłował podnieśc samoloz z "nawet 50" do
    wysokości decyzji.
    Co potem z samolotem wyjaśnia Zawisza.Liczę jak na Zawiszę to Napisza.
    Pzdr.
  • @Kula Lis 16:51:43
    to nie ma Nic Wspólnego z Cierpiszem ani ztym co On Pisze!
    Rozpatrujemy tylko lot samolotu ,a co na pokładzie to niech Inż Cierpisz udowadnia że tam coś było. W Oficjalnych komunikatach "Załoga żyje !"
    co możesz wysłuchać na filmie powyżej, oraz 3 osoby przezyły.Nie wiadomo natomiast gdzie i jak długo ...Co z drugą połową? Pytasz ,a rusz głową! "Ślady dwóch wybuchów na Ziemi " a nie mieszaj z dwoma "wstrząsami " Macierewicza w powietrzu.!!

    "Brakuje połowy samolotu, co z resztą? wyparowała? zdematerializowała się? " Hukła-wybuchła - rozerwała się" ???
    Pzdr.

    Akwedukt Nie przeżył tych "rewelacji" - zachorował , nie dożył kolacji"!
    Niech Mu ziemia lekką Będzie......... klawiatura mi wzsiada ....
  • a Światłość Wiekuista
    .. nniechaj świeci na wieki wieków. AMEN!
  • @koniecPOLSKI 17:53:34
    Polecam Ci wszystkie me wpisy tu http://zygumntbialas.neon24.pl/post/99857,czy-polacy-mieli-obowiazek-ratowania-zydow Pogłębisz swą wiedzę.
  • @jazgdyni 19:32:29
    To by zbierali fragmenty ludzi tak jak fragmenty samolotu po krzakach.
  • @Kula Lis 18:24:43
    Kulalisku czytam ,nawet nie nadążam,mój skaner aż dymi kiedy chciałbym Cię dogonić .podziwiam szybkość i ogrom Materiału.Wiedzę o Chazarach mam ale Dowiaduję się od Ciebie zaskakujących faktów. Tylko ZA DUZO ,to mniej czytelników.Ogrom Przeraza .Nie atakuj tak na Oślep .Polska szkoła jak Polonez.Krok do przodu ,krok do tyłu ,tnij i znowu krok do przodu ,do tyłu ,od ucha,jucha
    Przyślę Ci Film a jak polubisz to Nawet Podręcznik.
    Zostaw Chazarów szkoda czasu -wyjdź z szuwarów. I do lasu...
    Bo to Zdradzieckie i Mściwe jeszcze jaki Cię zajdzie z tyłu...
    Masz Duży Autorytet u Zawiszy. Wziął sobie do serca i a Siebie do Roboty.Liczy ,Ćwiczy i zaczyna do rzeczy Gadać ,Czego Ci Gratuluję z całego serca .pozdrowienia dla Redaktora Całego B.. i mamnadzieję na
    Nowy Namar w Towym Temacie ,czyli Stara sprawa Smoleńska.
    Pzdr.
    a to sobie puszczam co jakiś czas ,bo reka świerzbi....
    http://www.wykop.pl/link/912795/rosjanie-ucza-sie-walczyc-polska-szabla/
  • @koniecPOLSKI 14:23:02
    ...// Więc koła są na teleskopach i myślę jeszcze że te "wózki" są wahliwe.tzn jak na nierównym to amortyzatory "wyrównują do równego.Na ten przykład "przesunie się" co załadowane na pokładzie i wtedy może wylądować //...
    Tak więc trzeba amortyzatory pociąć by uniemożliwić zweryfikowanie siły uderzenia w grunt !

    [IMG]http://i43.tinypic.com/148ksbp.jpg[/IMG]
  • @koniecPOLSKI 23:44:38
    Jestem, ale będę się musiał przespać by dokończyć robotę na jutro.
  • Dzięki, Cyborgu, zaświetny materiał.
    Ile Tu-154 wyprodukowano i ile zostało skasowanych z powodu katastrofy wynikającej z awaryjności tego cholerstwa? Nie zapisałam sobie, a kiedyś dotarłam do tej wiadomości. Może to gdzies masz? Pamiętam, że było to najmarniej niewyjęte 50%, bo większośc tego badziewia latała po Sowietach. I oni mają czelność mówić o bezawaryjności tej latającej trumny!
  • Polska, Smoleńsk, Rosja – Winnickiemu i Zawiszy odpowiedź pisana na kolanie
    Polska, Smoleńsk, Rosja – Winnickiemu i Zawiszy odpowiedź pisana na kolanie. Polski ruch narodowy może i kiedyś powstanie. Może i kiedyś stanie się polski i narodowy. Do tego wciąż nam, Polakom jeszcze bardzo daleko. Polską scenę narodową zasiedlają głupcy i agenci, osoby, które z ideą narodową nie mają nic wspólnego, niekiedy nawet nie potrafią tworzyć jej atrap – tylko wręcz wynoszą na piedestał postawy i czyny, które narodowcy końca XIX (i co trzeźwiejsi z okresu poźniejszego) by potępili.
    Polski ruch narodowy nie dźwignie się, póki będzie miał takich przywódców – i póki będzie krążył wokół pojęć, które ci “przywódcy” umieszczają w centrum “narodowej” “debaty”. http://palmereldritch1984.wordpress.com/2012/12/06/polska-smolensk-rosja-winnickiemu-i-zawiszy-odpowiedz-pisana-na-kolanie/
  • @Kula Lis 13:07:15
    Polski NARÓD najpierw musi się "odnaleźć " , później wstać z kolan i się
    Policzyć a da Bóg przy wódce i Przywódca się znajdzie.
    WSZYSTKIE te Partie i Partyjki które się tworzą są z Pomysłu i Inspiracji jednej i tej samej Siły ,Jedynej i Słusznej praz pod jej ścisłą kontrolą i Przewodnictwem.
    Poznać ,bo budują się od "dupy" strony czyli od tyłu czyli "przywódców" którzy pomysły i Idee mają wypisane na kartce w kieszeni.
    Naród jak "wstanie" i się policzy wtedy moze się "oczyściś" i zaprezentować swoje ,a oczyszczenie i Pokuta jest podstawą WIARY ,że "ćóś " jeszcze z tego być może...a Daj Panie Boże ,bo koniec Polski!

    My Wiemy Co Piszemy a "One" Wiedzą , że my Wiemy bo tu siedzą.!!!
  • @sigma 12:28:39
    Iran w 2010 zrezygnował z użytkowania całkiem sporej floty.
    Z drugiej strony Putin lata Tu -154 !
    Na bezpieczeństwo składa się załoga, serwis i sprzęt.
  • @koniecPOLSKI 14:00:26 Czytaj!
    http://radtrap.wordpress.com/tag/ii-wojna-swiatowa/
  • @koniecPOLSKI 14:00:26
    http://czarnapolityka.w.interia.pl/holocaust.htm
  • @koniecPOLSKI 14:00:26
    http://www.pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=4188#.UlO2l1O555Y
  • @Kula Lis 09:44:39
    Tak wygląda od początku że Rosjanie Wiedzą Kto i Co ,czego specjalnie nie ukrywają i....dalej zdaje się prowadzą "śledztwo". Stad d czasu do czasu wychodzą rewelacje jak nie z "trotylami" to jak wyżej.
    Generalnie zasadą śledztwa jest że "podejrzany" nie jest o szczegółach Informowany dla jego dobra,tzn tego śledztwa.Przejrzyj liki co Ci przesłałem o tych "bestiach" ,dość ciekawe wątki.
    Pzdr.
    A o Hitlerze ,ja nie wieże ,Stare sensacje wywlekane ze względu na sytuacje Nie tyle dodania odwagi ,co odwrócenia Uwagi.
    Namęczyłeś się że Podziwiam ,jeszcze nie zdołałem wszystkiego przejrzeć.
  • @cyborg 17:26:28
    Ambasador ma obowiązek przekazania Informacji jak życzy sobie Pństwo
    Akredytacji ?
    http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/zespolsmolensk.nsf/konferencje.xsp?unid=B6F20A79A4D0789EC1257BFA0028F454

    Gwałtowne przyśpieszenia w celu( Rosji )obciążenia ?
    Rosjanie konsekwentnie od samego początku odsuwają podejrzenia ,
    wręcz czasami nogami -nawet i kopniakami !
    http://www.pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=4188#.UlO2l1O555Y
    Zmiana czy zwłoka? Pytania
    Środa godz. 16:00 Telekonferencja TRVAM !

    Ciekawe więc Polecam!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

ULUBIENI AUTORZY

  • Iza
    posty: 355 komentarze: 3547
  • posty: 169 komentarze: 8858
  • posty: 356 komentarze: 334
  • posty: 118 komentarze: 508
  • posty: 225 komentarze: 8581